• Home
  • Diverse
  • Romania
  • Prin Lume
  • Top 10
  • Car News&Tuning
  • Muzica
  • X VS Y


Potrivit predicţiilor Gartner privind organizaţiile şi utilizatori IT, în 2012 şi anii următori se vor produce schimbări în zona de control a organizaţiilor IT, în condiţiile în care bugetele, tehnologiile şi costurile devin mai fluide şi mai distribuite.
„Tendinţa constantă către consumerizare şi cloud computing subliniază trecerea unor anumite responsabilităţi IT în alte mâini”, spune Daryl Plummer, managing vice president and Gartner fellow. „În condiţiile în care IT-ul evoluează, directorii IT realizează că trebuie să îşi coordoneze activităţile într-o direcţie mai vastă decât înainte. Deşi pare o prospecţie dificilă pentru departamentele IT, acestea trebuie să se adapteze sau vor fi date deoparte”.
Analiştii Gartner afirmă că în 2012 va creşte cantitatea de informaţie cu care interacţionează organizaţiile, dar că constitui o provocare pentru acestea să o gestioneze. Având în vedere schimbarea modalităţilor de control asupra sistemelor cu care interacţionează organizaţiile IT, prin lipsa abilităţii de a garanta uniformitatea şi eficienţa datelor, companiile pot întâmpina greutăţi în evitarea unor probleme precum pierderea de oportunităţi cheie sau folosirea unor informaţii îndoielnice pentru decizii strategice. În viitorul apropiat nu se prefigurează nicio reglementare care să ajute în acest sens, lăsând fiecare companie să decidă pe cont propriu cum gestionează intrarea cantităţilor mari de date.
„Orice organizaţie care doreşte să îşi accelereze creşterea în 2012 trebuie să îşi impună o disciplină de coordonare a unor activităţi distribuite”, a mai spus Plummer. „Acestea trebuie să stabilească un management relaţional ca şi aptitudine cheie şi să îşi instruiască angajaţii în concordanţă cu acesta. Necesitatea pentru această abordare este lipsa controlului, ce poate fi combătută doar prin activităţi coordonate. Organizaţiile IT ale viitorului trebuie să-i coordoneze pe cei care gestionează banii, pe cei care livrează servicii, pe cei care securizează datele şi pe consumatorii care cer să îşi stabilească propriul ritm de utilizare a IT-ului”.
Principalele predicţii Gartner
Până în 2015, servicii cloud la costuri reduse vor acapara până la 15 procente din veniturile principalilor jucători din domeniul outsourcing
Serviciile IT low-cost industrializate (ILCS) constituie o piaţă emergentă care va schimba percepţiile obişnuite privind preţurile şi valoarea serviciilor IT. Acestea vor afecta veniturile curente şi potenţiale din outsourcing. Similar cu ceea ce s-a întâmplat în cazul modelului de livrare offshore, furnizorii vor trebui să investească în adoptarea unei noi strategii de servicii industrializate, bazate pe cloud,  fie direct sau indirect, intern sau extern. Piaţa de servicii IT, estimată la 1 trilion de dolari, este la începutul unei faze de dezagregare, similară cu cea pe care companiile aeriene low-cost au produs-o în industria transporturilor.
În 2013, se va produce un boom investiţional în domeniul reţelelor sociale de consum, iar în 2014 în zona producătorilor de software social pentru mediul enterprise
Furnizorii din spaţiul reţelelor sociale de consum concurează între ei într-un ritm neobişnuit de agresiv, chiar şi pentru piaţa tehnologică. Rezultatul este un număr ridicat de furnizori care oferă facilităţi similare, pentru o audienţă finită. Pe piaţa enterprise, mulţi furnizori mici de reţele sociale se luptă să atingă o masă critică într-o perioadă în care începe consolidarea pieţei, iar mega-vendori ca Microsoft, IBM, Oracle, Google şi VMware
fac eforturi substanţiale pentru a pătrunde pe piaţa reţelelor sociale enterprise.
Până în 2016, cel puţin 50% dintre utilizatorii de email din companii vor folosi în principal un browser, tabletă sau client mobil în loc de desktop.
În condiţiile în care creşterea popularităţii dispozitivelor mobile şi a confortului asociat utilizării acestora pentru aplicaţii enterprise implică un mix mai bogat de clienţi email şi mecanisme de acces, ritmul schimbării în următorii patru ani va fi năucitor. Furnizorii de sisteme email vor dezvolta cel mai probabil clienţi mobili pentru un set variat de dispozitive. De asemenea, vor creşte oportunităţile pentru furnizorii de platforme de management pentru dispozitive mobile. O presiune din ce în ce mai mare va fi exercitată asupra acestor furnizori, pentru a gestiona un portofoliu în creştere de servicii de colaborare, care să includă mesagerie instantanee, conferinţe web, reţele sociale şi medii de lucru partajate.
Până în 2015, proiectele de dezvoltare a aplicaţiilor mobile pentru smartphone-uri şi tablete le vor depăşi pe cele pentru PC-uri cu o rată de 4-la-1.
Smartphone-urile şi tabletele reprezintă peste 90% din rata de creştere a adoptării dispozitivelor mobile pentru următorii patru ani, iar numărul tot mai mare de facilităţi oferite de aplicaţiile pentru toate clasele de telefoane mobile impun o nouă frontieră a inovaţiei, în special atunci când capabilităţile mobile pot fi integrate cu locaţia, prezenţa şi informaţii sociale.
Până în 2016, 40% din organizaţii vor face din testele independente de securitate o precondiţie pentru utilizarea oricărui tip de serviciu cloud.
În timp ce organizaţiile evaluează serviciile cloud în termeni de simplitate a managementului, avantaje de cost şi optimizarea forţei de muncă, este la fel de important să evalueze şi abilitatea acestora de a rezista ameninţărilor de securitate şi atacurilor informatice. Este posibil ca certificatele de securitate să devină o alternativă viabilă sau complementară la testările independente. Acest lucru înseamnă că în loc să solicite direct unui vendor de soluţii de securitate să testeze un anumit serviciu în numele său, clientul va beneficia de garanţia oferită de certificatul pus la dispoziţie de furnizorul de cloud, care demonstrează că un vendor reputat de soluţii de securitate a testat deja aplicaţiile.
La sfârşitul anului 2016, peste 50% din companiile Global 1000 vor avea stocate date sensibile despre clienţi în cloud-uri publice
În condiţiile presiunii financiare înregistrate în prezent la nivel global, organizaţiile sunt nevoite să îşi reducă costurile operaţionale şi să îşi crească eficienţa. Răspunzând la acest imperativ, se estimează că în 2011 peste 20% din organizaţii au început să-şi stocheze selectiv datele sensibile despre clienţi într-o arhitectură hibridă, ce reprezintă o implementare combinată a soluţiilor proprii cu cele ale unui furnizor privat şi/sau public de cloud.
Până în 2015, 35% din cheltuielile IT ale majorităţii organizaţiilor vor fi gestionate în afara bugetului departamentului IT
Următoarea generaţie de întreprinderi digitale este condusă de o nouă generaţie de manageri şi angajaţi, care nu mai au nevoie ca tehnologia să fie contextualizată pentru ei de către un departament IT. Aceste persoane solicită controlul asupra cheltuielilor IT necesare pentru ca organizaţia să evolueze prin prisma rolurilor şi responsabilităţilor acestora. Directorii IT vor vedea cum o parte din bugetul lor IT va fi pur şi simplu realocat către alte zone ale afacerii. În alte cazuri, proiectele IT vor fi redefinite ca proiecte de business, controlate de managerii liniei respective de business.
Până în 2016, impactul financiar al criminalităţii informatice va creşte cu 10 procente pe an, ca urmare a descoperirii constante de noi vulnerabilităţi.
În condiţiile în care metodele de livrare a IT-ului răspund cerinţelor de utilizare a serviciilor cloud şi dispozitivelor deţinute de angajaţi, vor apărea constant noi vulnerabilităţi software şi modalităţi inovatoare de atac. Combinaţia între noi vulnerabilităţi şi atacuri mai bine ţintite vor duce la o creştere continuă a impactului financiar în cazul unor atacuri cibernetice reuşite.
Până în 2015, preţurile pentru 80% din serviciile cloud vor include o suprataxă pentru energie
Unii operatori de centre de date în cloud includ deja o supra-taxă pentru energie în pachetul de preţuri, iar analiştii Gartner sunt de părere că acest trend se va extinde rapid şi va include majoritatea operatorilor, ca urmare a presiunilor competiţiei şi a abordării „şi eu”. Managerii şi directorii IT, precum şi specialiştii în achiziţii trebuie să se aştepte să vadă costuri energetice incluse ca element variabil în contractele viitoare de servicii cloud.

LEGILE LUI MURPHY

Posted by Eddy323
9.7.2012

Stuff ...

Posted by Eddy323
08.09.2012

Top 10

Posted by Eddy323
08.09.2012

Car News&Tuning

Posted by Eddy323
08.09.2012

Music

Posted by Eddy323
08.09.2012