Ai o mentalitate de angajat
Asta doare cel mai tare şi asta falimentează multe proiecte. Sunt puţini oameni care înţeleg că e nevoie de nişte muncă pentru a construi o casă care să te ferească de ploaie. Eu am scris doi ani pe acest blog fără să câştig vreun ban de pe urma lui. Două ore în medie pe zi pierdute fără a şti dacă se vor transforma vreodată în ceva palpabil (în afară de acuplările răzleţe, gen).
Mă gândesc că acum ar trebui să fie mult mai simplu, bloggerii ştiind că se pot câştiga bani din asta.
Şi totuşi nu. Sunt zeci de bloguri cu un articol la 3 sau 5 zile, pentru că oamenii care scriu pe ele au deja un venit sigur. Şi consideră că e de ajuns dacă mai pică două pişcotăreli pe lună. Uitaţi-vă la Bogdan şi la Cetin, de exemplu. Potenţial la amândoi, unul voia salariu şi îi era de ajuns, altul voia mai mult, a tras tare şi până la urmă a renunţat la serviciu, că îl incomoda.
Sunt puţini cei care vor să muncească când ştiu că la finalul lunii nu iau nişte bani ficşi din asta. Discuţie interesantă aici.
Nu o faci cu plăcere
De cele mai multe ori cititorul se prinde când un blog e scris în silă şi nu mai revine pe el. Asta se vede din text şi din subiecte. Cei mai mulţi nu urmăresc subiectele. Nu le documentează. Nu cunosc jucătorii.
Cei mai mulţi aruncă un text azi, un clip mâine şi aşteaptă campaniile şi milioanele de euro. Pasiunea contează în domeniul ăsta, la fel şi seriozitatea.
Şi aici îi includ şi pe cei care au scris pe blog o vreme, au avut un succes moderat şi au ajuns cunoscuţi odată cu valul si acum caută alternative (consultanţă, joburi etc).
Nu dai atenţie părţii tehnice şi vizuale
Nu pare, dar aspectul blogului este unul dintre cele mai importante elemente ale succesului, iar un blog prost aranjat e un semn că autorul nu prea ştie ce face. Şi sunt multe bloguri cu pretenţii în categoria asta.
Iar partea tehnică, compusă uneori dintr-un hosting de 2 dolari pe un shared dubios şi aglomerat prin America de Sud şi un image hosting gratuit care nu mai e valabil după doi ani, face ca blogul să nu fie accesibil în momentele în care ai nevoie de el.
Mai departe, posesorul blogului nu înţelege importanţa paragrafelor, nu ştie cum îi sunt aranjate imaginile în text şi în feedul rss, butoanele de sharing sunt prea multe sau aranjate prost, comentariile se fac greoi şi sunt aranjate prost şi aşa mai departe.
Blogul nu e doar o artă, e şi o ştiinţă. Talentul la scris nu (mai) garantează succesul, zeci de bloggeri cu talent reorientându-se spre domenii mai prietenoase.
0 comentarii